כיצד עיצוב אתרים מסייע לקידום האתר?
אתם מחפשים שירות או מוצר כלשהוא במנוע החיפוש של גוגל. לפניכם רשימה של אתרים רלוונטיים בעמודים השונים. אתם נכנסים לאופציה השניה או השלישית מבין תוצאות החיפוש האורגניות.
הצבעים צורמים מדי, אתם לא מצליחים לקרוא את מה שכתוב, הקטגוריות מבולגנות, אתם לא מבינים עד הסוף איפה נמצא השירות שאתם מחפשים ועל מה בדיוק אתם משלמים…
מה תעשו? בדיוק! אחורה פנה וקדימה – לאתר הבא!
כיצד עיצוב אתרים מסייע לקידום האתר? בדיוק כך! אתר שמשקיעים בעיצוב שלו ושמים דגש על כל הקריטריונים המשפיעים על הנראות, הטעינה של הדפים, התמונות והסרטונים לצד חויית משתמש טובה הוא אתר שגוגל אוהב ואוטומטית זוכה ״לנקודות״ שדוחפות את האתר קדימה במנוע החיפוש.
איך בונים אתר מעוצב?
תהליך בניית אתר הוא תהליך מורכב הדורש יד ועין מקצועית. בראש ובראשונה, ממש כמו שבונים תכנית קידום אורגנית, חשוב לבצע מחקר של קהלי היעד אליהם אנו פונים בקידום המוצרים והשירותים שלנו. עלינו לאפיין חווית משתמש ולשרטט בצורה מקצועית את כל עמודי האתר. לא רבים יודעים אך בגוגל של היום, לעיצוב האתר וחווית המשתמש ישנה השפעה דרמטית על קידום אתרים.
כיום, יהיה קשר יותר לקדם אתרים באמצעים "פרימיטיביים" בלבד כמו קישורים ותוכן – ללא התייחסות כלל למסע שהגולש צריך לעבור באתר. הסבר נוסף על קידום אתרים בגוגל.
בשלב הבא מתייחסים לכל עמוד בנפרד ובודקים איך הגולש אמור להתנהג כאשר הוא מגיע לכל עמוד. רק בשלב הבא מתחילים לבנות קונספט עיצובי לאתר, בונים זהות למותג שתאפשר לנו להגיע ללבו של הגולש. הרעיון הוא לוודא שיש קשר בין הדפים, שיש היגיון ורצף בין כל העמודים באתר. בשלב הבא מכניסים באתר כל מיני אלמנטים משלימים בין אם זה תוכן, תמונות, סרטונים… מחליטים על הקוד של האתר ורק בשלב האחרון אחרי שהאתר עולה לאוויר מתחילים לבנות תכנית קידומית שתסייע לקדם את האתר במנוע החיפוש.
אילו קריטריונים משפיעים על קידום האתר מבחינת עיצוב?
ממש כמו שהתוכן שלנו משפיע על הקידום של האתר, ממש כמו שהקישורים שנבנים מחזקים את האתר שלנו, ממש כמו שהנוכחות שלנו ברשתות החברתיות משפיעה על תהליך קידום האתר, גם הצורה שהאתר נראה חשובה מאוד. זה מתחיל בפונט, בצבעים שאנו בוחרים, בקטגוריות ובאיך שהן מסודרות בתוך האתר, בדפי הנחיתה שאנו מכניסים פנימה – הכל משפיע. גם מהירות הטעינה של האתר, חווית המשתמש בו, התמונות והמסרים שמועברים בו משפיעים מאוד על הקידום של האתר. בנוסף, הטעינה של האתר במכשירים אחרים, פרט למחשב כמו סמרטפונים וטאבלטים תורמת גם היא לתהליך הקידום מה שנקרא אתר רספונסיבי.
לסיכום, לפני שאתם בונים את האתר שלכם, אתם שכביכול אמור לייצג את מי ומה שאתם, אתר שאמור לחזק את הקשר בין הגולשים למותג, אתר שישפיע על העתיד העסקי שלכם, כדאי לבחור בחברה מקצועית המתמחה בבניית אתרים מעוצבים, חברה שבונה קונספט שלם סביב האתר, כדי שבשלב מאוחר יותר – שלב הקידום, הכל יזרום יותר בקלות.